Saturday, July 31, 2010

Kali Pertama

                                                             Dengan Nama Allah

Alhamdulillah ku panjatkan ucapan syukur kepada Allah yang senantiasa memerhatikan hamba-hambanya. Pada hari ini,pada malam ini..kehidupan saya bermula,bermula menjadi seseorang yang saya nak jadi tapi tidak yakin untuk menjadi....Ya Allah berikanlah aku kekuatan.

Walaupun dalam kekekokan, masih saya teruskan jua,dengan persediaan yang sedikit saya hadapai jua. KepadaNya, saya bertawakal dan meletakkan pengharapan..moga-moga permulaan yang saya lakukan adalah satu permulaan yang baik. Saya mengharapkan mereka meletakkan persepsi yang suci pada jalan ini.

Namun,saat berlangsungnya situasi tersebut,saya rasakan macam objektif dan penerangan yang saya ucapkan kurang jelas. Sejujurnya,hati saya sendiri kurang tersentuh dengan kata-kata yang terkeluar,padahal telinga saya yang paling dekat dengan mulut yang berkata-kata itu... Ya Allah,permudahkanlah urusanku,.

Ampunilah dosa-dosaku Ya Allah..


Jesteru,saya bertanya kepada peneman tugas saya yang juga merangkap pembantu..

"ok ke kami cakap tadi,kami rasa macam kelam kabut dan terlalu laju..huhhhhh,"

"x de lah,okep je..macam biasa je"

"kami rasa macam tak menyentuh hati la,sebab hati kami sendiri tak terasa.."

"x de la,okep je..."

Tapi aku lebih yakin dengan apa yang aku rasakan..memang tak berkesan dan kelam kabut....muka mereka juga masih dalam kebingungan...adakah cara saya yang terlalu formal? atau kata-kata saya yang terlalu skema?

saya kesedihan untuk kali pertama ini...mungkin semua ini atas dosa-dosa yang saya lakukan...

"Ya Allah,tunjukkanlah aku jalan...berilah aku kekuatan utuk terus memperbaiki diri ini. Aku mahu menerima juga memberi..Kau lancarkanlah kata-kataku,kurniakanlah aku ketenangan..."


                 "Kepada mereka,bersabarlah dengan saya semetara saya memperbaiki diri ini..."

No comments:

Post a Comment

AIM TOWARDS THE END..

AIM TOWARDS THE END..