Wednesday, July 21, 2010

Aina Bukan Badot 1

 "okey,sekarang nie boleh tak kamu tidak teragak-agak untuk tolong orang?"

"insyaAllah,kami akan usaha ke arah itu"

"Alhamdulillah,jadi kita tangguhkan majlis"

bersurai..
                                                            ************
1- "aina,boleh tak tolong akak bawak balik buku nie ke rumah,akak nak keluar la dengan kawan"

    "akak,saya pun baru beli buku pharmaco,barang saya berat,saya sendiri terhencut2 bawa beg nie"

    "ye ke? (tapi masih berdiri disitu mengharapkan pertolongan)"

    "ala,akak berat la..hmmm (sambil terseyum). akak tinggalkan je la dulu kat surau nie,da balik nanti ambil la balik..."

    "................................................"

    "tak pe la ,meh la bukunya nanti saya bawa."
                                      
                                                                     **********

2- dia berbuka puasa di bilik aina,tapi aina tak puasa
  
    7.30 ptg azan berkumandang,dia bersedia dengan makanan dia untuk berbuka
  
    "dalam flask nie teh ais,minum la"
  
    "terima kasih aina"
  
     sementara tue aina turun berjemaah maghrib di surau
 
     selepas berbuka dia pun turun ke surau untk solat.
  
      "aina,aku dah menghabiskan air teh ais ko" sambil memandang muka aina,mungkin ingin tahu apa     reaksinya
  
      "ye ke,x pe la..." walaupun dalam hati, aina cuba untuk mengikhlaskan nya sebab dia pun belum minum lagi teh ais tue.
  
      "sorila aina"

      "tak pe2" sambil mengukirkan senyuman walaupun terpaksa

3. msg:"salam akak kul 6 nanti saya datang bilik ambil buku ye"

          "okey datang la...akak pun x wat pape time tue"
Jam 6..
      
            "ha,iffah..masuklah.."

            tiba-tiba jiran sebelah bilik aina datang
    
            "aina,buddy eh?"
    
            "aah.masuklah"

Dalam pada tue,mereka bertiga bersembang-sembang bertukar-tukar ilmu.Yang aina tak tahan tue,iffah tue da macam buddy jiran biliknya.Apa yang Iffah tanya semua jirannya tue menyampuk tanpa berhenti,aina macam tak da ruang untuk menyelit. Jadi dalam keadaan macam tue,aian hanya banyak berdiam diri je..malu dengan buddynya.

Akhirnya aina yang fed up:

"Aku bukan badot yang tak punya perasaan..."

No comments:

Post a Comment

AIM TOWARDS THE END..

AIM TOWARDS THE END..