Friday, April 16, 2010

PEngalaMAN



Alhamdulillah,masih lagi di beri nikmat oksigen untuk bernafas bagi meneruskan perjuangan hidup yang terus menerus mencabar keimanan dari hari ke hari.. setelah selesi menunaikan solat suboh berjemaah beserta sujud sejadah di ikuti bacaan ma'thurat dan baca hm sedikit..dan moga hari esok lebih baik dari hari ini..
ana ingin berkongsi satu cerita..

bermulanya,terlihat satu nama yang aku pernah taip dan send kepada setiausaha jelajah minda..huh,die nie..nama peserta yang minit terakhir join program tersebut.. jadi untuk menghilangkan mengantuk yang sudah mula menguasai mata,jiwa dan badan sehingga ingin baring padahal surfactant tak faham-faham lagi...godaan!

aku pun tanya :

"macam mana program hari tue? seronok k? apa yang ira dapat?"
"best..best sangat!! memang sangat best..terasa macam nak bawa parents pulak datang "

"hah??" aku dengan muka terkejut,tak sangka itu jawapan yang di beri...
"apa yang best?"

"banyak yang best,mula-mula pergi tempat pemuliharaan artifak,tue macam biasa-biasa je..pastu tengok seni bina Islam..tengok la binaan masjidil aqsa,masjidil haram..memang kagum la..ada penerangan kat situ,berkaitan dengan kekeliruan yang di reka-reka.."




"hah?..betul k? asal waktu kami p pre visit tue tak tengok pun...x de pun..sedihnya..

dalam hatiku merintih..

[Ya Allah,rasa macam nak nangis pun ada,aku teringin nak tengok semua tue,masjidil aqsa yang mungkin di robohkan oleh israel laknatullah namun KUASA ALLAH menentukan segalanya..sebelum ini hanya gambar sahaja mampu aku tatap,menunggu pergi sana,duit tak pernah cukup tambah lagi peperangan yang tak pernah berhenti.. Ya Allah,permudahkanlah urusan saudara-saudaraku disana...]



ira menyambung lagi pengalamannya

"kat situ pun tunjuk kat mana tempat nabi di maqamkan sebenarnya,dekat dengan masjidil haram bersebelahan Abu Bakar serta Umar. Juga ada penerangan berkaitan hal tersebut"


aku merintih lagi..
[Ya Allah,Rasullulah yang aku rindu..]

"lepas tue kami pergi tempat lain pulak,kat situ ada original punya kain kiswa(kalo tak salah) kain yang menutupi kaabah,bertatahkan benang emas dan tulisan jawi yang bermakna..setiap tulisan tersebut di beri penerangan.."



"subhanAllah,Ya Allah,aku hampir menangis,geram tak punya kesempatan untuk ikut dan aku ingat program ini membosankan,ye la,melawat muzuim kan??"

kesemua binaan itu adalah target aku untuk pergi menziarah setelah punya ijazah nanti..namun aku terfikir lagi ..

"alangkah menyesalnya aku jika umurku tak panjang dan tidak punya kesempatan untuk itu... Ya Allah,kurniakanlah aku kesempatan untuk itu supaya aku semakin yakin dan imanku semakin kental menghadapi godaan dunia serta dapat aku mengambil pengajaran..ameen"

AIM TOWARDS THE END..

AIM TOWARDS THE END..