Thursday, January 28, 2010

KEHIDUPAN

ASALAMUALAIKUM.....
dari perut aku keluar
mengenal dunia
alhamdulillah aku dilahirka dalam keluarga Islam
walauun hidup hanya sederhana
kami bahagia
semua adik beradikku
memahami kesusahan mak dan ayah
untuk menyekolahkan kami
kami pandai menghargai apa yang kami dapat
kerna kami taw,bukan selalu kami akan dapat
(benda tue apa sajalah)
kesusahan tersebut membuatkan
kami adik beradik semakin akrab
syukur kepada ALLAH.
aku dilahirkan dihospital bersalin pulau pinang
waktu tue kami tinggal di pulau jerjak,penang
nak pergi mana2 mesti naik feri ataw bot..
kakak2 abang2 aku pun nak g sekolah
pun kene naik bot..
malahan mak aku nak k pasar
pun kene naik bot
cume kalo yah aku nak k kerja j..
naik motor..
kerna ayah aku kerja kat pulau tuh
kat pusat pemulihan akhlak..
selama tiga tahun aku tinngal di pulau tersebut

kemudian kami berpindah ke penjara simpang renggam
kompleks penjara..bukan penjara..
ayah aku berkerja sebagai koperal di situ..
aku mula bersekolah tadika di johor
disebabkan tadika kemas kat kompleks
tersebut penuh..aku ditadikakan di luar
di pekan renggantadika islam..
seragam baju kurung warna hijau
kene naik bas sekolah selama 15 minit..
ketika aku berumur 5 tahun..
abah bagi belanja 20 sen..
padahal mana ada kedai kat situ...
hanya tiga orang j anak pegawai penjara
yang sekolah kat situ..
termasuk lah aku..
kelasnya bercampur dengan budak enam tahun kengkadang..
aku selalu dibuli sebab aku nie pendiam...
geram kalo difikirkan balik...
petang2 aku main rounders..best!
sangat best!
yang paling aku tak leh lupa..
kena gigit tebuan..
waaa..memang sakit sangat!!!!
waktu tue kakak aku and da geng
pergi serang sarang tebuan...
aku yang waktu tue 5 tahun..
paling muda,,pun ikut sekali..
waktu sarang tuh pecah
tebuan tue serang keteorang plak..
kakak aku n len2 da cabut lari..
aku la yang paling lambat..
dan aku lah yang menjadi mangsa..
sakit sangat..
sampai ada makcik datang melawat aku..
demam seminggu....


No comments:

Post a Comment

AIM TOWARDS THE END..

AIM TOWARDS THE END..