Friday, January 1, 2010

sedeh atau x sedeh...

31 DISEMBER 2009

selamat tinggal tahun 2009..walaupun sekarang dah 14 muharam 1431

hidup ana mula berubah pada tahun 2009 dan 1430
ana mula ditarbiyah
walaupun ana tak pernah terfikir menginginkannya
ana m
enerima dengan sebaik mungkin
banyak benda yang ana belajar dan tahu
ana dapat kawan yang ana tak terfikir masih ada kawan yang sebegitu
ana bangga dan ana bahagia
dengan kurniaanMu..ya ALLAH
walaupun KAU mengambil sesuatu yang berharga dalam hidupku,
namun KAU menggantikan dengan sesuatu yang aku sayangi juga..
ALHAMDULILLAH
sebab aku yakin dengan janji MU, YA RABBI..

("sekiranya kamu menyukai sesuatu tidak semestinya ia baik bagi mu,dan jika kamu membenci sesuatu tidak semestinya ia buruk bagimu;
sesungguhnya ALLAH mengetahui segala sesuatu)

tapi kini ana di medan yang berbeza,cabaran yang berbeza dan cara yang berbeza
ana menjadi semakin lembab macam siput
otak ana makin tepu
hati ana semakin mengeras
keyakinan ana terhadap diri ana semakin terlerai
tindakan ana semakin tidak menentu
ana semakin tak faham tentang hidup
ana semakin keliru dalam hidup

Ya Rabbi..kenapa itu yang terjadi berilah aku solusinya.
kuatkan langkahku
teguhkan pendirianku
tabahkan aku dalam perjalananku
mencari cintaMU
mengejar syurgaMU
meraih redhaMU

oleh itu ana akan highlinekan

aku seorang hamba
aku seorang anak
aku seorang farmasi

(17:36)
"dan janganlah kamu mengikuti sesuatu yang tidak kamu ketahui. kerana pendengaran,penglihatan,dan hati nurani itu akan diminta pertanggungjawaban"


bekerjalah kamu sesungguhnya Allah melihat segala perkerjaanmu


yang ikhlas

No comments:

Post a Comment

AIM TOWARDS THE END..

AIM TOWARDS THE END..