Sunday, April 29, 2012

Hanya manusia biasa

In the Name of Allah 

Ada apa dengan BERSIH ?
Apa tujuannya setelusnya...
Apa fungsi asalnya...
Kenapa melayu yang beria-ria?

bersih lagi 
bersih.


Saya tak faham betul la,rasanya baru je buat baru-baru ni...
Eh,rupanya ada lagi...

Jadi apa natijahnya...

BERSIH 2.0
apa yang telah berubah?
apa yang telah diubah?


BERSIH 3.0
datang lagi..
gas pemedih mata lagi..
rusuhan lagi...
di penjara lagi...
kematian berlaku lagi..

Tapi kita masih saja begitu..

Ada yang kelaparan..
Mengharungi perjalanan yang jauh..
Bermalam dalam kereta..tidur yang tak lena..
Mandi hanya di perhentian...

Tenaga,wang,dan masa di korbankan...
Semata-mata untuk tunjukan perasaan..
Hanya dalam sehari kita berpenat dan keletihan...
Kemudian pulang ke rumah masing-masing..

Masih begitu....
Tetap di kedai kopi di waktu luang..
Tetap merokok..
Tetap solat lewat..
Tetap juga boros..

Negara kita masih macam tu,umat kita juga begitu,remaja kita juga tetap begitu,dan aku tetap begini..


lebih baik berhimpun dengan keluarga

Niatnya betul tapi caranya pada saya salah...pasti ada cara yang lebih baik..lebih professional dan lebih matang..

Kenapa ketika waktu solat,ketika azan berkumandang kita tak dapat mengumpulkan seramai itu jemaah di masjid. Solat 5 waktu beramai2...qiamulail beramai2...kita bina keutuhan begitu. Nampak kan kesungguhan dari diri kita... Saya yakin,musuh pasti gerun..

Ketika Rasulullah berdakwah...pernah ke Rasulullah dan para sabiqul awalun,serta sahabat dan sahabiah bersama-sama umat Islam lain berdemonstrasi ?

Sebelum ini,saya amek tak endah je perkara ni..cukup setakat itu. Bagi saya benda ni tak penting..banyak benda lain perlu saya fikirkan.. Haha..

Ternyata saya salah setelah kejadian hari ini terjadi...
Hanya sekadar pendapat diri..jika tak setuju biarkan saja. Tak semestinya saya betul..


UKM PHARMACY AWARENESS 2012

AIM TOWARDS THE END..

AIM TOWARDS THE END..