Wednesday, August 11, 2010

Restoran Kapal

Alhamdulillah,akhirnya kempunan untuk makan di restoran kapal berakhir. Dengan perancangan yang Maha Esa..semalam halaqah digantikan dengan liqa dan selepas tue musykillah akan disuarakan di restoran kapal. Semuanya atas perancanga murabiyyah..kami yang lainnya sangat bersetuju,sehingga ada yang melompat kegembiraan..alhamdulillah,pujian kepada Allah. Maka,pada jam 10.25pm berakhir lah liqa di isi dengan taujih yang membuatkan kami terfikir..berkaitan akhlak dan persiapan ramadhan.


order..
    

Kemudian,berjalanlah kami dari plazarah ke restoran kapal...berbual kegembiraan. Jarang kami berjalan bersama-sama membincangkan masalah masing-masing..terlalu jarang. Sampai je depan restoran,ada usul baru..

"kita makan di HR Steak House je la...murah sket."
"tapi kena jalan depan sket la..."
"x pe,beres!!.."

maka berjalan lah kami..melalui masjid kampung baru. Ibarat..sedang melakukan lawatan. Kebanyakkan kami tak tahu lagi,masjid kampung baru kat mana..walaupun esoknya da nak solat terawih..maka perjalanan ke HR agak bermakna jugalah walaupun penat. Sebabnya,setibanya kami disana...meja penuh,orang ramai...huhu.
Terpaksa pulang semual ke kapal. Tapi sebelum tue,sewaktu kami melangkah masuk ke HR,dalam suasana yang agak suram(sebab memang sikit je lampu yang dipasang)..ramai orang memandang kami..huhu. Biasalah dengan pakaian seorang akhwat,pada pukul 11 malam pula tue...tapi kami dengan konfidennya melangkah masuk kemudian keluar balik sebab penuh dan ramai orang.
Bak kata seorang akhwat,cuma tinggal kita cakap..
                                                      "kami dari jabatan agama Islam.."
mesti ramai yang menggelabah...huhu

Berpatah la balik kami ke kapal. Sampai di kapal,saya memilih tempat duduk kegemaran. Tapi,malangnya jiran tempat itu,ialah sepasang pasangan. Jadi ada yang cakap duduk tempat lain je la..sebab malas nak menyaksikan cengkerama yang akan diaksikan..hahhaaaa. Tapi,kami tetap juga duduk di situ,selepas perbincangan 15 saat,sebab mengharapkan agar pasangan itu berhati-hati sebab berjiran dengan kami..hehehe.

Kami pun orderlah...makanan barat. Sambil tue,adalah musykillah yang dibincangakan..setiap orang mengutarakan musykillah-musykillah sendiri dengan medan sendiri semetara menunggu makanan sampai.
Kami order,chicken chop,lamb chop,mix lamb chop,sizzling chicken dan......(x ingat).Sangat meriah sewaktu makan...ayam,kambing dan ikan bertukar-tukar pinggan. Ada yang tak makan kambing teroder kambing,kemudian digantikan dengan ikan..tapi,saya makan dengan sungguh-sungguh penuh kepuasan..memang kegemaran..^-^


chicken chop :rm 8.90
  




lamb chop :rm 10.90
                                                                   


minuman jus : rm 2.50 segelas


Selepas saya selesai makan,teringat pula...nak ambil gambar. Jadi dalam kesuraman suasana sebab lampu tempat kami terbakar..saya snap la beberapa photo. Alkisahnya,snap saya yang pertama menmancarkan cahaya flash yang sangat cerah,sehingga pasangan yang berjiran dengan kam,tiba-tiba melepaskan tangannya di bahu perempuan itu. huhu..  

Mesti depa ingat JAIS datang ambil gambar depa...pastu,saya apa lagi,ambil lagi gambar dan snap lagi..semua gambar akhwat diambil... selesai je semua makan,tengok-tengok pasangan tersebut,sudah hilang...mungkin cari privasi di tempat lain. Tahu pun takut! Makanan atas meja depa x habis pun,.ada tiga pinggan yang makan dua orang je pun..tak habis pula tue,banyak lagi bakinya...haish,membazir betul!

Ini memang pengalaman..walaupun secara tidak langsung dapat la sikit pengalaman mencegah maksiat. Lagi pun kami ramai,jadi boleh la nak berani sket...alhamdulillah. Balik tue semua kekenyangan dan tido..ada juga yang menyiapkan assignment,minta tolong akhwat senior ajarkan...




Lepas nie tunggu berbuka pula untu kesana bersama-sama lagi....syukran ya akhwat2!

No comments:

Post a Comment

AIM TOWARDS THE END..

AIM TOWARDS THE END..