Monday, January 27, 2014

Keep in Pray

Bismillah,

Kini sampai sudah satu tahap,
Aku tak tahu apa yang aku mahu!

Hilang sudah prinsip dan pendirian,
Ikut bergelora seperti gelora ujian mendatangi,

Kalah dengan nafsu dan keinginan diri...

Dimana kualiti tarbiyah?
Mungkin itu yang harus dipersoal
Ketika di sumbat dengan kesibukan dunia
Di himpit dengan perkembangan zaman

Di mana tersebarnya tarbiyah yang di bawa bertahun-tahun..
Di mana?

Hilang sudah segalanya..
Hilang sudah,
Segalanya kini kabur,
Tinggal seperti lembu di cucuk hidung
Juga seperti lalang di tiup angin

Hilang sudah kemahuan yang kuat,

Ya Allah..
UjianMu simple dan mudah. Hanya satu..
Tapi aku ni lemah dan terlalu rapuh
Sudah kutemui banyak kelemahan dan kekurangan diri
Terlalu banyak..!

*Down

Allah, kuatkan aku
Yakinkan aku denganMu..
Jangan Kau hilangkan arah tujuanku..
Sedang jalannya ada di depanku..

Allah,
hold my hand! Keep me in your side alwayz...
when im really not ready for all these things..
Everything.. what im facing now...

Sumpah! untuk adapt bukan perkara yang mudah....

2 comments:

  1. Baru tahu akak kerja Sabah. Semoga Allah permudahkan urusan di tempat baru :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila Allah uji begini..
      then i knew how weak i am. :(

      Delete

AIM TOWARDS THE END..

AIM TOWARDS THE END..