Friday, March 15, 2013

Jalan ini butuh kesabaran


Bismillahirrahmanirrahim,

Ya Allah

jika mereka itu hanya buih-buih
berikanlah aku kebijaksaan untuk meletupkan satu persatu
daripada aku perlu menjaga satu persatu daripada pecah
sedangkan sedikit pun tiada manfaat,

tapi

jika ada diantara mereka adalah besi,
berikanlah aku kekuatan dan kebijaksanaan untuk melentur satu per satu,
walaupun susah dan sukar, tapi akan terhasil emas atau permata yang berkilau,
yang sangat bermanfaat untuk umat ini...

Sabarlah walaupun sedikit kecewa. Tugas hanya memberi kefahaman semampu mungkin. Tapi hati mereka milik kekal Allah.

Nabi dahulu juga sabar saat di hina dan halau oleh penduduk Taif serta pembesarnya. Kata nabi...
"mereka tidak tahu".



13.03.13 untuk 23 tahun.
Sangat cantik nombor ni kan.

Tarikh untuk saya bermuhasabah sepanjang hidup. Muhasabah betul-betul.
Bagi saya cukup sekiranya Allah makbulkan hajat saya buat masa ni.

1. Jagakanlah ayah saya untuk saya,Allah jaga pasti lebih baik dari saya
2. Bantu saya dalam membina binaan saya dan gerak kerja dakwah saya,sabarkan saya dan ilhamkan saya idea yang mantap2.
3. Murahkan rezeki saya, saya nak bukak farmasi dan ladang kambing saya sendiri.
4. Matikanlah dan cabutlah nyawa saya dalam keadaan saya dah bersedia bertemu denganMu.
5. Kurniakanlah seorang sahabat yang menguatkan iman,dan tsabatkan saya di jalan dakwah ini.
6. Jika ditakdirkan saya bernikah,saya nak yang beriman dan berdakwah. Tapi jika dapat jaga ayah, itu sudah lebih dari cukup.

Saya tak nak dunia datang, saya tak nak makan-makan, saya tak nak hadiah cantik-cantik
(walaupun tak dapat di elakkan) 

Tapi saya nak hadiah dari Allah.

Abah pesan utk solat hajat,baca yasin dan belanja kawan. Tapi tak semua saya buat :)

Terima kasih ya Allah,
Tetapkanlah hati ini untuk ikhlas dan taat.
Saya tak selamanya penumpang,




No comments:

Post a Comment

AIM TOWARDS THE END..

AIM TOWARDS THE END..