Friday, September 24, 2010

Traffik

                                                                   In The Name of Allah






kenapa lah hati nie rasa sesak je..banyak betul traffik jam dalam otak nie. Aish,pusing jalan nie..ada accident plak berlaku.. pusing kanan...lampu isyarat pulak rosak..pusing belakang dah tak boleh... kat mana aku nak pusing nie???  atau aku hanya ikut je jalan asal...apa nak jadi jadilah.. Tapi tue bukan jalan penyelesaiannya, Itu bukan memebantu tapi melepaskan peluang yang ada..

Aku ingin segalanya indah..aku ingin mereka semua faham..aku ingin apa yang aku rancangkan menjadi... Tapi sebaliknya pula..aku mula la bingung..

"Ya Allah,jika ini ujan dariMu..berilah aku kekuatan untuk menghadapinya..berilah aku petunjuk untuk menerus kannya. Kurniakan aku ilham mencari jalan penyelesaiannya..kurniakanlah kepada aku juga ketenangan dalam mencari jalan yang paling baik"

Ini baru sikit masalah,anak halaqah tak dapat nak datang semua. Lepas tukar jadual 3 kali supaya semua boleh datang...last minute ada juga yang tak boleh nak datang...

Sabarlah wahai hamba Allah...engkau merancang dan Allah merancang dan sebaik-baik perancangan adalah  Allah...

Yakinlah kepadaNya..setelah engkau telah berusaha semampu dan sesungguhnya...

Tak tahulah sedih nie..sedih kerna result ke sedih sebab perancangan berantakkan...

Tolong lah didik hati ini...

2 comments:

  1. Salam.

    Ukhti.. kita merancang, pastilah Allah yang menentukan.

    So, jangan sesekali sedih kerana dalam setiap ketentuan Allah itu, pasti terkandung sejuta hikmah yang tidak dapat kita gambarkan.

    La Tahzan ya Ukht..

    ReplyDelete
  2. syukran ukhti semoga ana terus menerus diberikan kekuatan...

    ReplyDelete

AIM TOWARDS THE END..

AIM TOWARDS THE END..