Thursday, March 11, 2010

Assalamualaikum..salam halawatul iman..
disini AKU sertakan surat amaran kepada kamu..
kerana atas apa yang berlaku pada hari ini..

kau terlalu terburu-buru dalam urusan mu
sehingga terkadang kau lupa untuk menjaga pandanganmu
menundukkan pandanganmu
kau juga lupa untuk rendahkan dirimu,
pandang kebawah,melihat asal usulmu
iaitu tanah...

oleh itu,kau telah KU takdirkan
jatuh ditanah pagi ini...
lutut kau sakit
kain kau koyak
kaki kau lebam
muka kau malu
semua orang pandang serong..
mungkin dalam pikiran mereka
"budak nie memang cuai,tak boleh harap,,pakai tudung labuh tutup aurat tapi tak bersopan
jaga diri sendiri pun tak taw..nie bukan kali pertama dia jatuh...hish"

jadi kau pikirlah sendiri.
atas apa hikmah Aku takdirkan
hari ini engkau begini...

yang kedua amaran dan teguran dari Aku
kepada hambaku yang aku selalu perhatikan
kau malas melengkapkan mutabaah
kau selalu beralasan
kau selalu bertangguh untuk berbuat
kau tahu benda tu lalai
tapi kau tetap menghampirinya
bahkan kau melakukannya lagi...

wahai zuraidah,
kau tahu kau lemah,
kau tahu kau alpa
kau tahu kau lupa..
tapi..
tak pernahkah kau memikirkan
perasaanKU..pandanganKU???
tidakkah kau sedar aku mampu
menolongmu????
oleh itu, hari ini..
aku bagi kau keseorangan..
keseorangan ke cimb
keseorangan lunch
keseorangan berehat2
keseorangan wat assingment
padan muka kau
kawan2 kau pun tak nak menyebelahi dan menghampiri kau
semua orang pandang pelik kepada kau

jadi Aku harap atas apa yang aku
takdirkan kepada kau hari ini
dapat kau ambil iktibar sebaiknya...

jadi kau pikirlah sendiri..hambaKU,

No comments:

Post a Comment

AIM TOWARDS THE END..

AIM TOWARDS THE END..